Om de dordtse ondernemers sneller en efficiënter van dienst te kunnen zijn werden wij gevraagd om een digitale oplossing te bedenken. Deze digitale oplossing moet het aanvragen van ondersteuning en de verwerking ervan eenvoudig en overzichtelijk maken.
Online portaal ter ondersteuning van Dordtse ondernemers
De grootste uitdaging voor deze webapplicatie was tijd: er waren 8 dagen beschikbaar! Op basis van het papieren aanvraagformulier en de wensen en eisen van de Gemeente Dordrecht, de DOV en de aangesloten dordtse adviesbureaus die de aanvragen gaan behandelen hebben we een plan gemaakt. Vooraf hebben we de workflow uitgetekend en de gebruikers rechten en rollen opgesteld. Dit hebben we in samenwerking met de adviesbureaus en met de Gemeente Dordrecht gedaan om zo optimaal van hen expertise en onze online expertise te kunnen profiteren. Door dat te doen komen we tot de optimale manier van werken.
Na goedkeuring van deze workflow zijn we direct gestart met de ontwikkeling van deze applicatie. 8 dagen later stond er een webapplicatie met meerdere gebruikersniveaus, beveiligde inlog en uploads en een simpel doch effectief responsive design.