Stuur ons een bericht

    close
    Social media beheer - cu online

    Social media beheer

    Sociale media zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Wil je je onderneming goed op de kaart zetten, dan moet je ervoor zorgen dat je zichtbaar wordt én blijft op socialemediakanalen zoals bijvoorbeeld Facebook, Twitter en LinkedIn. Ook Google+, Instagram, Pinterest en YouTube zijn bekende platformen waarop je met de juiste content veel (potentiële) klanten kunt bereiken.

    Zichtbaar op Social Media?

    Socialemediakanalen voor jouw bedrijf bepalen

    Wil je serieus werk maken van sociale media voor je onderneming, dan ontkom je niet aan het maken van een socialemediastrategie. Hierbij bepaal je allereerst welke kanalen geschikt zijn om jouw boodschap aan de man te brengen. Op een videokanaal bijvoorbeeld kun je je klanten een kijkje bieden achter de schermen van jouw bedrijf, een interview met een klant houden of een vlog bijhouden.

    Zoek je een platform waarop interactie met je doelgroep op één staat? Voorbeelden van socialemediakanalen waar het interactieve element hoogtij viert zijn Facebook en Twitter. Hier kan je je klanten vragen stellen, het gesprek met ze aangaan of een poll opstarten. De resultaten van zo’n mini-marktonderzoek kun je vervolgens gebruiken om je content nóg beter af te stemmen op je doelgroep. Ook populair op met name Facebook zijn onder andere quotes, winacties en diavoorstellingen.

    Je socialemediastrategie (laten) bepalen

    Juist omdat er zoveel verschillende platformen zijn is het belangrijk om te kiezen op welke sociale media je je gaat richten. Want het klinkt wel leuk om én op YouTube én op Facebook én op Instagram én op LinkedIn (et cetera) actief te zijn, maar als je doelgroep een of meerdere platformen links laat liggen heb je er niets aan. In zo’n geval is het veel verstandiger om je op de twee of drie platformen te richten waar je doelgroep te vinden is en daar een succes van te maken.

    Bij het selecteren van geschikte kanalen ga je uit van wat je wil bereiken met je aanwezigheid op sociale media. Wil je je netwerk uitbreiden? Je conversie een boost geven? Je naamsbekendheid vergroten? Een band opbouwen met je klanten? Ieder platform heeft z’n eigen (on)mogelijkheden. Uiteraard helpen wij je graag om een goede socialemediastrategie uit te stippelen.

    Socialemediamarketing uitbesteden

    Werk maken van je zichtbaarheid op sociale media vraagt om tijd, inzet en ervaring. Ontbreekt het je aan (een van) deze voorwaarden, dan kan je er voor kiezen om je socialemediabeheer uit te besteden. Onze specialisten van Sociaal Media Beheer gaan graag met je in gesprek over de identiteit van jouw organisatie, de doelstellingen die je wil bereiken en de socialemedia-activiteiten die daarvoor nodig zijn.

    Als we de weg die we gaan bewandelen duidelijk in kaart gebracht hebben is het tijd voor de content: zonder leuke, boeiende content kan je een succesvolle socialemediacampagne wel vergeten. Met minimale specialistische input van jou creëren we content waar je u tegen zegt. Ons doel hierbij is niet alleen om de interesse van je potentiële klanten te wekken, maar ook om hen aan te zetten tot actie, namelijk het geven van reacties, likes en shares.

    Voordelen van het uitbesteden van je sociale media

    In onze 24/7 online samenleving tel je als bedrijf bijna niet meer mee als je geen socialemedia-account(s) hebt. Maar met alleen het aanmaken van een Facebookpagina, een Twitteraccount of een LinkedIn-profiel ben je er niet: je moet actief en gestructureerd aan de slag gaan én blijven om je socialemediamarketing te laten slagen. Hier gaan dan ook behoorlijk wat uurtjes inzitten, tijd die je als ondernemer wel beter kunt gebruiken.

    Met Sociale Media Beheer worden al je socialemediapagina’s up-to-date gehouden door onze experts, zonder dat je er enig omkijken naar hebt. Natuurlijk wil je wel graag weten wat onze inspanningen je opleveren. Daarom houden we je door middel van maandelijkse rapportages voortdurend op de hoogte van alle resultaten. Blijkt uit de rapportage of uit het op maat gemaakte dashboard dat de campagne geoptimaliseerd kan/moet worden? Dan sturen wij jouw socialemediastrategie waar nodig tijdig bij.

    Social Media beheer