De contentstrategie bepalen
Goede content marketing begint bij het begrijpen van je doelgroep. Wie zijn jouw (mogelijke) klanten, waar zijn zij naar op zoek en wat zijn de eventuele problemen waar zij tegenaan lopen? Wat kan jouw product of dienst hierbij voor hen betekenen? Pas als je je doelgroep kent, kan je een contentstrategie opstellen die afgestemd is op de interesses en eigenschappen van je (potentiële) klanten. Met een zorgvuldig bepaalde contentstrategie breng je je content marketing-activiteiten duidelijk in kaart en hou je continu overzicht over alle werkzaamheden die daarbij komen kijken. Dat overzicht heb je ook wel nodig, want een goede contentstrategie richt zich altijd op de lange termijn.
Profiteren van content marketing
Het plan van aanpak wordt met u gedeeld zodat u volledig inzichtelijk heeft hoe we het traject gaan uitvoeren. Deze helderheid biedt beide partijen de mogelijkheid om tijdig de strategie of uitvoering bij te sturen indien dat nodig is. Wij werken samen met professionele SEO copywriters die zorgen er voor dat de teksten die we schrijven geoptimaliseerd zijn voor SEO. Ook zorgen ze er voor dat de teksten volledig aansluiten bij de doelgroep(en) van uw website. Dit kunnen we bereiken door volledig nieuwe teksten te schrijven of juist door bestaande teksten te herschrijven. Ook wanneer uw doelgroep zeer specialistische inhoud nodig heeft dan kunnen onze SEO copywriters dit schrijven. Dit wordt gedaan op basis van de benodigde aangeleverde specialistische informatie van u of uw bedrijf.
De markt blijft altijd in beweging
Wil je serieus aan de slag met content marketing? Dan is je website laten versloffen uit den boze. De interesses van je (mogelijke) klanten veranderen immers voortdurend, net als de problemen waarmee zij geconfronteerd worden. Als je hier niet goed en tijdig op inspeelt met je content laat je belangrijke kansen liggen. Helaas is dit precies wat er bij veel ondernemers gebeurt. Verouderde nieuwsberichten worden niet aangevuld met actuele ontwikkelingen in de markt, teksten zijn achterhaald en op de productfoto’s staan producten die reeds uit het assortiment zijn. Is dit herkenbaar voor je? Dan helpen wij je graag door middel van onze Content Marketing-service.
De markt blijft altijd in beweging
Met de Content Marketing-service blijf je altijd in control: jij beslist hoe wij voor jou aan de slag gaan. Wil je je site iedere maand voorzien van een of meerdere nieuwe blogs? Een nieuwe landingspagina creëren? Door middel van mooie productfoto’s laten zien wat je in huis hebt? Het kan allemaal. Als opdrachtgever bepaal jij het type content, de tone of voice waarmee jouw organisatie haar verhaal vertelt en de frequentie waarmee we nieuwe content op je website plaatsen. Onze experts doen de rest!
Naast het bijhouden van je site kunnen wij ook zorgen voor het beheer van sociale media. Zo weet je zeker dat ook je berichtgeving op sociale media altijd actueel en relevant is.